Гвардійської авіаційної бази внутрішніх військ МВС України
Формування
В вересні 1943 року Державний Комітет Оборони СРСР прийняв рішення про
формування полку важких бомбардувальників на літаках ТБ-3.
Для виконання рішення, 10 льотних екіпажів з полку важких
бомбардувальників, що дислокувались в поселенні Хурба на Амурі та 10 льотних
екіпажів з гвардійської дивізії, що дислокувалась в поселенні Антонівка в
Приморрі були відряджені на аеродром "Польовий” Московського військового округу,
літаки ТБ-3 для комплектування полку авіаційною технікою прибули з фронтів.
Так було зформовано 1017 важко – бомбардувальний авіаційний полк, що
складався з трьох авіаційних ескадрилій по 10 літаків ТБ-3 у кожній.
Командиром полку призначено гвардії майора Старосельцева І.П.
Участь у ВеликійВітчизняній війні.
З жовтня 1943 року по травень 1944 року полк дислокується на аеродромі
"Добринське” біля міста Владимир і виконує завдання по забезпеченню бойових дій
партизанських загонів в тилу противника, вперше в історії авіації
відпрацьовується можливість доставки за лінію фронту танкеток на літаках ТБ –
3.
З травня по жовтень 1944 року полк базується на аеродромі міста Клін і бере
безпосередню участь в підготовці повітряного десанту на аеродромах "Калінін”,
"Киржач”, "Тейково”, "Медвежі озера”, викидаючи десант і бойову техніку.
Згідно постанови Державного Комітету Оборони в жовтні 1944 року 1017 важко
– бомбардувальний авіаційний полк перейменовано в 51 авіаційно – транспортний
полк і перебазовано на аеродром "Мігалово” в місті Калінін (нині Твер). Тут
відбулося формування 21 гвардійської авіаційно – транспортної дивізії 9
гвардійського авіаційного корпусу Повітряно – десантних військ Червоної Армії.
Новим командиром полку призначено майора Потєкаєва В.В., начальником штабу
підполковника Жукова К.Г.Командиромдивізії призначено
генерал – майора Горського В.П. Доскладу 21 гвардійської авіаційно – транспортної дивізії ввійшли:
- 49-й гвардійський транспортно – десантний полк на літаках ЛІ-2;
- 50-й гвардійський транспортно – десантний полк на літаках ЛІ-2;
- 51-й авіаційно – транспортний полк на літаках ТБ-3;
- 52-й гвардійський важко-бомбардувальний полк на літаках ТБ-3.
На початок лютого 1945 року дивізія
повністю була укомплектована і підготовлена до бойових дій.
Згідно Указу Президії Верховної Ради СРСР 21 лютого 1945 року полку вручено
Бойовий Прапор і присвоєно звання "гвардійський”. Він став іменуватись: 51-й
гвардійський авіаційно - транспортний полк.
В березні 1945 року полку згідно наказу екіпажі полку перегнали літаки ТБ-3
в місто Ташкент на переплавку , отримали літаки ЛІ-2 і повернулись на аеродром
"Мігалово”.
З червня 1945 року дивізія в складі 3-х полків повітряним ешелономперебазована з аеродрому "Мігалово” на
аеродром "Чита-1”.
Після перебазування дивізія ввійшла
до складу 12 Повітряної армії. На 10 липня 51-й гвардійський авіаційно -
транспортний полк повністю перебазовано і доукомплектовано. Особовий склад
почав виконувати завдання по перевезенню озброєння, техніки, боєприпасів на
аеродроми: "Чойбалсан", "Тамсаг-Булак", "Рудовка"
в інтересах Забайкальського фронту.
3 серпня 1945 року полк перебазувався на аеродром "74 роз'їзд" де
займався підготовкою і ремонтом матеріальної частини.
На озброєнні полку знаходилося 26 літаків Лі-2 та 4 літаки С-47.