Четверг, 26.12.2024, 05:08
историк
Главная | Регистрация | Вход Приветствую Вас Гость | RSS
Меню сайта
Категории раздела
Мои статьи [507]
...
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа
...

...
Block title
...
Бесплатная раскрутка сайта
Позитивные новости
Алтайпресса
Главная » Статьи » Мои статьи

Комендатура аеродромного обслуговування та забезпечення польотів

Комендатура аеродромного обслуговування та забезпечення польотів

1 січня  2001 року до складу бригади включено військову комендатуру аеродромного обслуговування та забезпечення польотів, що дислокується біля селища міського типу Калинівка Вінницької області.

 Аеродром "Калинівка" почав будуватися на початку Великої Вітчизняної війни в 1940 році окремим будівельним загоном НКВС. У ті роки аеродроми з штучним покриттям були стратегічними проектами. Велика Вітчизняна війна завадила закінчити будівництво аеродрому і добудовували його німецькі війська, які окупували Вінниччину. Аеродром "Калинівка" у роки війни 1941 - 1944 (березень) був важливою повітряною базою, тому що з нього виконувались польоти на прикриття ставки Адольфа Гітлера "Вервольф" у районі с. Стрижавка. Довжина бетонного покриття складала 1200 м. Після війни аеродром "Калинівка" використовувався винищувальною авіацією ВПС (літаки ЛА-9, ЛА-11). У подальшому аеродром з обох сторін був "дошитий" залізною смугою:  МК-130 - 200 м, МК-310 - 500 м. У цей же період часу - 1953-59 рр. на аеродромі базувався винищувальний авіаполк, озброєний літаками МІГ-15. Потім у Калинівку перебазувалась 15-та ОЗАЕ з міста Лебедин Сумської області. По ходу укомплектування авіаційної ескадрильї більш сучасними літаками АН-24, АН-26, ІЛ-18 з'явилася потреба реконструкції аеродрому. У 1987-88 рр. закінчилось будівництво нової БВПП (на базі старої) довжиною 2000 м. У цей же період була повністю обладнана система посадки (РЛ - контроль, ОСП з РСП, курсо-глісадна і т.д.) і аеродром "Калинівка" по своїм ТТХ був прирівняний до аеродромів 2-ї категорії, може приймати літаки з злітно-посадочною вагою до 70 т.

 На підставі директиви ГШ ЗС  від 14.09.1960 року і директиви ГШ РВ  від 28.09.1960 року в грудні 1960 року розпочато формування 15 ОЗАЕ. Формування авіаційної ескадрильї було покладено на командира учбової АЕ ІЛ-14 29-х Центральних курсів підготовки льотного складу підполковника Божко Василя Максимовича, який 5.01.1961 року приступив до виконання обов’язків командира 15-ї ОЗАЕ.

 З березня 1961 року почала поступати матеріальна частина: літаки АН-2, ЛІ-2 і з цього часу авіаційна ескадрилья приступила до виконання задач з бойової підготовки. До кінця року льотний парк АЕ складав:

- літаки Лі-2 - 4 шт.

- літаки Ан-2 - 2 шт.

- вертольоти Мі-4 - 1 шт.

 За рік авіаційна ескадрилья провела 108 льотних днів та 23 льотні ночі. Загальний наліт за рік склав 1458 годин. Перевезено: людей 1204 чол. Вантажу 22 т.

 На 1962 рік 15-та ОЗАЕ складалась з авіаційного загону, у який входило 3 екіпажі літаків ЛІ-2 та 4 екіпажа літаків АН-2, крім цього в склад авіаційної ескадрильї по штату потребувало 4 ланки вертольотів МІ-4, які на вказаний рік авіатехнікою забезпечені не були. Особовий склад авіазагону (командир майор Цесенко О.М.), виконував завдання по забезпеченню бойового чергування, а також за окремим планом ГШ РВСП.

 На кінець 1965 року була створена матеріальна база для занять льотного складу вертольотів і до середини 1966 року авіаланки вертольотів були повністю укомплектовані авіатехнікою (вертольотами МІ-4) І готові до виконання поставлених завдань. Наявність першокласних аеродромів  в окрузі і дуже віддаленні окремі з'єднання 43 - РА (Північний Кавказ) показали неефективність використання вертольотів. У зв'язку з цим була проведена реорганізація: збільшено кількість літаків - 8 екіпажів Л1-2 і 1 екіпаж АН-2, а також одна ланка вертольотів МІ-4 (командир капітан Могутов), але в подальшому ця ланка була скорочена і штатний розклад став складати 8 екіпажів ЛІ-2 і одну ланку АН-2 (командир капітан Гузов). Цей штат існував до 1971 року. У 1971 році авіаційна ескадрилья почала переозброюватися на літаки ІЛ-14<3 1973 року штат ЗАЕ складався з ланки літаків АН-24, ІЛ-14 та ланки літаків АН-2. З 1980 року штат ЗАЕ складався з 2х ланок літаків АН-24, АН-26 та ІЛ-14. Цей штат зберігся до 1995 року до самого розформування 15-ї ОЗАЕ. За період Існування 15-ї ОЗАЕ катастроф та аварій не було. Особовий склад мав високу льотну та професійну підготовку. Льотний парк АЕ складався:

з 1962 року ЛІ-2 - 3 шт., АН-2 - 4 шт. і   до кінця 1966 року вертольотів МІ-4-12шт.;

з 1966 року ЛІ-2 - 8 шт., АН-2 - 4 шт.;

з 1970 року ТЛ-14 -1 шт., ЛІ-2 - 8 шт., АН-2 - 4 шт., АН-24 - 1 шт.;

з 1972 року АН-24 - 2 шт., ЛІ-2 - 7 шт., АН-2 - 3 шт.;

з 1973-74 рр. АН-24 - 2 шт., АН-26 - 1шт., ЛІ-2 - 6 шт., АН-2 3 шт.;

з 1974-76 рр. АН-24 - 4 шт., АН-26 - 2 шт., ІЛ-14 - 1 шт, АН-2 1 шт.;

з 1976 р. АН-24 - 4 шт., АН-26 - 2 шт., ІЛ-14 - 1 шт., АН-2 - 1 шт. У 1980 році списали АН-2 і літаковий парк залишився колишнім. В окремі моменти була маніпуляція літаками АН-24, АН-26. З 1985 року на базі 15- ОЗАЕ був сформований ПВПУ 43-ої РА на базі літака ІЛ-18 для управління військами з повітря. В 1989 був списаний літак ІЛ-14, який зайняв своє почесне місце як музейний експонат в музеї історії авіації в місті Моніно.

 ЗАЕ 8 років поспіль завойовувала і утримувала звання відмінної. Виходячи з цього 43 РА клопотала перед Міністерством Оборони СРСР і внаслідок цього клопотання, а також високих показників в бойовій та політичній підготовці 15-й ОЗАЕ було  вручено (1985 рік) Бойовий Червоний Прапор .

 Завдання 15-Ї ОЗАЕ з дня її формування і всі наступні роки були: виконання оперативно-тактичних завдань, забезпечення бойового чергування 43 РА , перевезення керівного складу 43 РА, особового складу, озброєння та інших вантажів.

 У 1995 році наказом Міністра Внутрішніх Справ України №040 в жовтні місяці на базі військової частини 3028 була створена змішана авіаційна ескадрилья. Комплектувалась ескадрилья з військовослужбовців з розформованих авіаційних підрозділів і підрозділів забезпечення 43-ї ракетної армії. Першим командиром ескадрильї був підполковник Чуріков В.М. В вересні 1995 року були одержанні вертольоти МІ-8МТ - 2 шт. МІ-8МТВ - 2 шт. В липні 1996 року був отриманий літак АН-72. З квітня по травень 1996 року відбувалось перенавчання інженерно-технічного складу на допуск до обслуговування літака АН-72. В липні 1996 року літак вперше піднявся в повітря. Командиром екіпажу був  підполковник Чуріков В.М. В жовтні 1996 року інженерно-технічний склад перенавчається на допуск до обслуговування літаків АН-12. З 1997 року командиром ескадрильї стає підполковник Сліпенчук А.М. З липня по вересень 1997 року 2 вертольоти МІ-8МТВ працюють в Іспанії на гасінні пожеж, які обслуговують 4 чоловіка інженерно-технічного складу ЗАЕ. В цьому ж році з вересня по листопад капітан Ящишин О.П. обслуговує АН-74 в ЮАР, як спеціаліст групи РЕО. З січня 1998 року АН-74 забезпечує проведення ралі Париж-Дакар, в складі екіпажу полковника Чурікова В.М.

 В липні 1998 року на озброєння приймається АН-12 в м. Саки та АН-12 в м. Біла церква. З липня по вересень 1998 року 4 вертольоти ескадрильї, які обслуговують 6 чоловік льотно-технічного складу знаходяться в Іспанії на гасінні пожеж. Січень 1999 року - на озброєння отримано 2 літаки АН-26 в м. Євпаторія. В лютому 1999 року отримано 2 вертольоти МІ-8Т в м. Калинів Львівської обл. та 2 вертольоти МІ-8 в м. Броди. В квітні 1999 року змішана авіаційна ескадрилья передала літак АН-72 в військову частину 3027.

 З липня по вересень 1999 року 3 чол. ІАС також виконують завдання по гасінню пожеж в Іспанії. Там же знаходяться 2 вертольота які виконують перевезення вантажів в Туреччині. Особовий склад ІАС перенавчаний та допущений до робіт на авіатехніці АН-72, АН-74, АН-12, МІ-8Т, МІ-8МТ, МІ-8МТВ, а також до виконання всіх видів підготовки регламентних робіт. Льотний склад ескадрильї пройшов курс англійської мови та повну підготовку по міжнародному стандарту ІКАО для польотів по МВЛ. З листопада 1998 року по вересень 1999 року 2 спеціаліста інженерно-авіаційної служби та 2 спеціаліста льотно-підйомного складу на літаку АН-74 виконують завдання по перевезенні вантажів в Болгарії. В березні 1999 року військовослужбовці змішаної авіаційної ескадрильї приймають участь в спільних показових навчаннях на полігоні Петрівці Київської обл. Також виконувались спец-операції по розшуку озброєних злочинців (жовтень 1997р.), та здійснювався обліт ЛЕМ, родовищ корисних копалин.

 На протязі існування ЗАЕ виконувалися польоти на перевезення керівного складу МВС України, та уряду держави в межах країн СНД, та за кордон. В грудні 2000 року на підставі Командуючого ВВ МВС України була проведена реорганізація ЗАЕ, в результаті чого, на базі ескадрильї сформована військова комендатура авіаційного обслуговування та забезпечення польотів. Командиром ВК АО та ЗП призначений підполковник Боровський О.Г.

 

Категория: Мои статьи | Добавил: kot (12.10.2013)
Просмотров: 1716
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Поиск
Analitic
...
Block content
*****
Copyright MyCorp © 2024
Яндекс.Метрика